středa 4. dubna 2018

Typ na chutnou snídani – stravu před sportem


Už na začátku podzimu jsem začala řešit, kdy nejlépe chodit běhat a jak to skloubit s jídlem. Jednak vstávám celkem pozdě a jelikož má čelovka odmítá fungovat, tak bylo jasné, že to musí být ještě za světla, avšak často obědvám až někdy v 15 nebo klidně až v 17 hodin, a to bývá v zimě v podstatě už tma, takže jediné možné řešení bylo mezi snídaní a obědem. Navíc když se člověk doma "rozsedí" nebo pustí do nějaké práce, tak se mu kolikrát už odpoledne ani nechce. No, co ale jíst před během? Na lačno jakoukoliv aktivitu prostě nedávám a ihned po jídle se sportovat také nedá, ale zrovna tohle tvrzení jsem dokázala překonat. Našla jsem optimální kombinaci potravin, která je nejen hrozně chutná a energeticky výživná, ale v podstatě okamžitě po snědení jsem schopná jít sportovat, aniž bych se cítila těžce či jídlo dokonce nepříjemně cítila. A uběhnu v podstatě jakoukoliv vzdálenost, kterou snesou moje nohy, aniž bych cítila "hlaďák" - vytrvalostní běžci určitě ví, o čem mluvím. 

Neříkám, že je to optimální skladba potravin pro všechny - každý jsme totiž jiný a každý si musí najít to své. Mně to trvalo nějakou dobu než jsem to doladila do dokonalosti. Ale říkala jsem si, že jako typ na chutnou snídani to určitě stojí (už jsem ji připravovala dvěma lidem a shodli se, že je to fakt dobré) 😊 

Takže jdeme na to, je to opravdu jednoduché a rychlé.



Ohřeji si nějaké rostlinné mléko (zalévání obyč. vodou jsem zkoušela a není to ono) - nejlepší je od Yosoy rýžový kokosový nápoj, ale ten je dražší, tak jsem poslední dobou začala volit jako rozumnou alternativu vanilkový sójový nápoj (sóju moc nemusím, ale s příchutí je to mnohem lepší) - stojí asi 30Kč a mají jej v DM. Kaši dá dobrou chuť.
V misce mám nachystanou asi 1 čajovou lžičku chia semínek - prostě podle chuti. A zaliji to ohřátým nápojem. Pak přidávám kaši, tak aby to bylo dostatečně zahuštěné - já používám jáhlovou kaši Nomina z Countrylifu, ale například ve zmíněném Countrylifu je těch kaší na výběr spousta a nejsou vůbec drahé, nebo jsem za výhodnější cenu kupovala i na stránkách lekarna.cz. 
Jakmile mám požadovanou hustotu a množství kaše, tak přisypu trochu vlašských ořechů (naštěstí mám domácí) a osladím datlovým sirupem (miluji jej!) opět z Countrylifu nebo i na zmíněných stránkách lekarna.cz. 
Vše promíchám a přidám ovoce - osvědčil se mi pomeranč, případně pomeranč a banán. Vše zasypu trochou skořice a já si to ještě vše promíchám. A je hotovo! Opravdu mňamka. A na pití mívám buď sypaný bylinný čaj nebo pokud cítím, že potřebuji nakopnout, tak sypaný černý čaj (kávu ne, ta zakyseluje!). Předtím ještě tedy piji zelený ječmen, ale to v podstatě hned po probuzení.


Mimochodem, ty krásné nádobky mám z Pepca a tu větší s kaší z Ikey. Jsou levné, praktické a moc se mi líbí. 

Teď jak se venku otepluje, tak budu muset běhat jindy (chodívám tak mezi 12-13:30), protože bych šla zrovna v tom největším horku. Takže začnu chodit večer, tak nevím, co zase vymyslím.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený komentováním tohoto článku :-)